Sider

tirsdag den 29. december 2015

Året der gik - de 5 mest læste indlæg

Fra produktion af nye lydkort til indlæg om magiske tæpper. Børns sprog har i december rundet ét år, og det har været fantastisk sjovt og spændende at være en del af. Nogle indlæg har været mere populære end andre, så vi har kigget tilbage på året, der gik, og fundet de fem mest læste blogindlæg.

På den absolutte 1. plads kommer et indlæg fra 28. august. Det var vores plakat over de lydkort, vi tidligere havde udgivet på bloggen. Lydkortene blev lavet med henblik på at give forældre, pædagoger, lærere m.fl. et materiale, der kan bruges uden stort kendskab til fonetik og fonologi. På hvert lydkort findes en QR-kode, der linker til en lille videoforklaring til den pågældende talelyd. Materialet består af 19 danske konsonantfonemer med tilhørende film.


1. plads: plakat over lydkort


På en 2. plads har vi samlet de to indlæg fra d. 14. og d. 24. august, der omhandler vores lydkort med og uden hjælpetekst. Se indlæggene om lydkort uden hjælpetekst og lydkort med hjælpetekst.


http://www.bornssprog.dk/p/blog-page.html
2. plads: lydkort

Det 3. mest læste indlæg er "Mig er sulten", som er et indlæg om, hvordan man kan hjælpe børn med at få styr på at bruge "mig" og "jeg" korrekt. Læs indlægget fra 21. oktober.


http://www.bornssprog.dk/2015/10/mig-er-sulten.html
3. pladsen

4. pladsen går til "Glade børn, der hopper sig til læring", hvor vi præsenterer et rimemateriale fra ABC leg.

http://www.bornssprog.dk/2015/11/glade-brn-der-hopper-sig-til-lring.html
4. plads: rim & hop


På 5. pladsen finder vi et indlæg fra bloggens første tid. Det er indlægget om "Et fortællende tæppe", som vi udgav i februar. Indlægget blev til ved et besøg hos TipTapTudse, hvor vi udforskede tæppet og de andre spændende materialer, TipTapTudse har lavet. Indlægget blev samtidig startskuddet til det samarbejde, der har ført til, at Mogens' flotte illustrationer pryder lydkortene.


5. plads: det fortællende tæppe


Med ønske om et godt og sprogfyldt nytår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Bemærk! Kun medlemmer af denne blog kan sende kommentarer.